فیلم | عناوینی که شب اول قبر به فریاد نمی‌رسد!
کد خبر: 4121676
تاریخ انتشار : ۳۰ بهمن ۱۴۰۱ - ۰۸:۱۷

فیلم | عناوینی که شب اول قبر به فریاد نمی‌رسد!

سهیل اسعد، مبلّغ بین‌المللی آرژانتینی با تأکید بر اینکه عناوینی چون دکتر، استاد، رئیس و احترام گذاشتن‌ها به این افراد تا جایی کاربرد دارد، اظهار کرد: بدانیم در چندجا این عناوین، به دردمان نمی‌خورد، ازجمله شب اول قبر و دیگری در مقابل امام معصوم(ع) است.

 سهیل اسعد، مبلغ بین‌المللی و طلبه حوزه علمیه است که در حاشیه دومین جشنواره سراسری امامت و مهدویت در مشهد مقدس به بیان خاطراتی از سفرهای تبلیغی خود از شهر کالی کلمبیا و شهر هاوانا کوبا پرداخت. در ادامه مشروح این خاطرات را می‌خوانید؛

«هنگامی که در عرصه تبلیغ در منطقه آمریکای لاتین از امامت و ولایت صحبت می‌کنید، افرادی هستند که اصلاً در عمرشان انس با ولایت و امامت نداشتند، چرا که هیچ اعتقادی به خداوند ندارند و صحبت کردن از برکات ایشان برای آنها تعجب‌برانگیز است، اما شما چون در قرآن و سایر کتاب‌ها درباره عظمت اهل‌بیت(ع) خوانده‌اید، می‌دانید که ایشان، آدم‌های متعالی هستند.

از آقای دکتر محمد(گری کارل) لگنهاوزند از فلاسفه معاصر آمریکایی که شیعه شده است، سؤال کردند، چگونه مسلمان شدید؟ در یکی از خاطراتش گفت «من در دانشگاهی در آمریکا بودم، یک روز وارد مسجد شدم و دیدم تمام اساتید مسلمان که دارای درجات بالای علمی دکتری بودند به سجده رفته‌اند (نماز می‌خواندند). برایم عجیب بود که اینان برای چه قدرتی به سجده رفته‌اند و سر برخاک نهاده‌اند؟!»

همچنین من امروز در هنگام حضورم در سالن این مراسم دیدم میزبانان به میهمانان می‌گویند «خوش‌آمدید دکتر، بفرمایید استاد، لطف فرمودید دکتر و ...». این احترام گذاشتن مادام درجاتش افزایش پیدا می‌کند اما بدانیم در چند جا این عناوین دکتر، استاد و ...، به دردمان نمی‌خورد؛ یکی، شب اول قبر است که آنجا هر چه رئیس، دکتر و استاد دانشگاه نیز باشید، این عناوین تأثیری ندارد. دومی نزد همسر است و سومی در مقابل امام است. این یعنی ذلت در مقابل تجلی خدا در  امام معصوم(ع)». 

معنی امامت یعنی اینکه انسان با تمام بزرگی خود بتواند در مقابل یک انسان خیلی بزرگتر بایستد و ذلیل شود، خیلی زیباست. 

به چند خاطره شیرین و جذاب در ایام تبلیغ می‌پردازم. یکی عظمت امیرالمؤمنین(ع) و پیام نافذ ایشان است. جلسه‌ای در یکی از دانشگاه‌های شهر کالی کلمبیا داشتم و چون تخصصم، فلسفه است، اساتید فلسفه نشسته بودند و قرار شد درباره فلسفه اسلامی سخنرانی کنم ...

 

یادآور می‌شود، سهیل اسعد از فعال‌ترین مبلّغان اسلام در آمریکای جنوبی و یک لبنانی الاصل اهل کشور آرژانتین است که با نام اصلی «ادگاردو روبین» در شهر «بوینس آیرس»در سال 1349 ه. ش متولد شد و تا 20 سالگی در آرژانتین زندگی کرده است. وی بعد از آن به لبنان رفته و پس از سه سال برای تحصیل در حوزه علمیه به ایران آمده است. حالا هم بیشتر از دو دهه است که نیمی از سال را در ایران زندگی می‌کند و شش ماه دیگر را به تبلیغ دین اسلام در سایر نقاط جهان مشغول است.

سهیل اسعد به دلیل تسلط بر چهار زبان عربی، فارسی، اسپانیایی و انگلیسی در ۲۵ کشور دنیا فعالیت دارد و تاکنون واسطه مسلمان شدن عده قابل توجهی از شهروندان آمریکای لاتین شده است. وی فارغ‌التحصیل دکتری رشته تمدن اسلامی از دانشگاه بیروت و دانش آموخته فلسفه و عرفان اسلامی از دانشگاه جامعة‌المصطفی (ص) در قم است.

سهیل اسعد از جمله فضلایی است که در دیدار طلاب و روحانیون با مقام معظم رهبری در سال ۱۳۸۶ به عنوان نماینده طلاب غیرایرانی به سخنرانی پرداخت و دغدغه‌هایی را پیرامون مسائل حوزوی و حوزه‌های علمیه مطرح کرد. 

انتهای پیام
captcha